onsdag, august 12

Kitchen: part 1






Foto: Ifralahell
Her er altså en liten titt inn på kjøkkenet vårt. Fikk endelig knipset noen bilder så nå får dere se litt av det rommet vi oppholder oss mest i.

Da vi tok over huset for vel et år siden var kjøkkenet mørkt og trist. Kjøkkenfrontene var av en mørk tresort, benkeplatene i laminat og gulvene var grå. Ganske kjedelig spør du meg. Med et relativt stramt budsjett, men stort ønske om forandring fikk kjøkkenet seg et lite løft. Nå er det lysere og virker også større- vi har revet en vegg og dermed fått inn mer lys. Lillebror har vært så snill og lakkere kjøkkenfrontene for meg. Benkeplatene har blitt erstattet med noen lysere i bøk. Håndtakene er byttet ut. 

Gulvene har vi ikke gjort noe med- ENDA. Jeg smisker litt med mannen min hver dag...har så fryktelig lyst på hvit malte tregulv her også. Han er fortsatt ikke helt på glid, men jeg håper at han en dag skal gå lei av masingen min og si ja allikevel. Vet at det vil tilføye rommet en hel del. Så jeg velger å si at dette er part 1 og at det kommer en gulvspesial i løpet av høsten....forhåpentligvis!

16 kommentarer:

moa sa...

god solskinnsmorgen!
for et koselig kjøkken du har med mange herlige detaljer - det liker vi!
...morsomt å lese om at vi alle må smiske litt med mannen for å få hvite tregulv i huset, hihi..

moaklem

Vibeke sa...

herlig kjøkken dere har!
er knallgøy med kjøkkenbilder for å få ideer for vi skal pusse opp våres enten i høst eller til våren. jeg vil også male tregulvet hvitt der...og i stuene :) har ikke mannen min helt med meg på det men håper jeg får bearbeidet han frem til vi begynner på kjøkkenet...he-he.
malte den ene stua hvit i går så jeg får ta det litt med ro med masing om mere hvitt i en periode nå tror jeg..

skoene er kjøpt på denne butikken http://www.herligheten.com
MASSE fint der både av sko, klær og tilbehør :)

i dag kommer toastmasteren til bryllupet på besøk for å legge litt planer, kjenner den store dagen begynner å nærme seg så ekstremt fort at det kiiiiiler i magen...

ønsker deg en deilig solskinnsdag,
klem

ps: vet alt om dette med strikketøy som venter, det er jeg fryktelig god på :)

Unknown sa...

Kjempestilig kjøkken! :)

Tone sa...

Så flott kjøkken! Det er utrolig hva som kan gjøres med bare litt kreativitet og noen malingsstrøk:) Her hadde vi kirsebærfronter og sort laminat benkeplate når vi flyttet inn!! Gjett om det var godt å ta malingskosten fatt og ikke minst få en herlig ny benkeplate! Nå er jeg NESTEN kjempefornøyd ;)

Gleder meg til å se neste innlegg fra kjøkkenet med hvite gulv, jeg vurderer sterkt litt gulvmaling snart selv:)

Klem Lycheli

mi-rachel sa...

fint kjøkken med fine detaljer.
likte veldig godt det kjøkkenbordet ditt.
og du ikke gi opp ift å få malte gulv.
min mann har alltid vært motstander av det.
men nå har jeg fått han med på å male golvene på loftet. og jeg tror jammen han ble positivt overraska. så nå snakker han om å male gangen nede også!jippi. så hold ut!

Marihøna sa...

Hei du! Synes du har ordnet deg et riktig så koselig kjøkken jeg :) Her hos meg er det riving av kjøkken i helgen og nytt IKEA-kjøkken kommer opp neste helg. Med svigerfar som "polakk"! Skal nok få blogget litt om det nye kjøkkenet også etterhvert...

et kjært hjem sa...

Et koselig kjøkken, håper du får hvite gulv snart da :) Drømmer om hvitmalte tregulv jeg også :)

Ida sa...

Heisann! For en UTROLIG inspirerende blogg du har, den var veldig tiltalende! Elsker kjøkkenet ditt - likte utrolig godt sammensetningen av farger og materialer! En slik barnestol SKAL jeg kjøpe meg.. får vel begynne den daglige runden på fretex igjen (gav opp når jeg endelig fant tallerkenhyllen min..hihi!!)

Kos at du er med i treknigen! klem

Moderne Retro sa...

Så fint kjøkken dere har. Jeg liker så godt fargene dere har valgt. Skikkelig lekkert sammen.

LillaLykke sa...

For et koselig kjøkken dere har!! Og listene var flotte ser jeg ja :)

Muffins med bringebær hørtes helt nydelig ut!

Ludoland sa...

koselig kjøkken. Jeg har fått med meg mannen på hvite gulv, så vi setter igang om ikke så lenge, Du får han nok med deg. Bare mas ivei!

Brigg sa...

Kjempefint kjøkken! åjaa...hvite gulv ønsker jeg meg inderlig og. Men tviler på det blir prioritert med det første..sukk.. i mellomtiden får jeg leve med alt treverket mitt..

Kvirrevitt sa...

Så hyggelig kjøkken! Hadde jeg hatt et eldre hus hadde jeg definitivt gått for hvite gulv! Du får blunke litt ekstra til han mannen som antakeligvis henger på oppslagstavlen der...? :D. Jeg tenkte på Tolix-krakk. For da kan jeg kanskje også bruke den som et sidebord:)

aase sa...

Koselig blogg jeg fant idag da, fant deg hos duften av en erteblomst! En god bloggvenn og kjær kunde i butikken vår i Lierbyen! Morsomt også at vi er fra samme bygda da!! For jeg kjente jo navnet og utsikten på et bilde her. Kosleig!! Det planlegges forresten bloggtreff i området om ikke så altfor lenge!!

Er du i Lierbyen må du komme innom meg i brukthandelen på stasjonen!

Er du Liung eller??

Unknown sa...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

PAKAR HERBAL INDONESIA sa...

Cara Paling Ampuh Mengobati Penyakit Kutil Ketuat Kelamin Pada Pria Wanita Hamil Tanpa Operasi Laser Di Penis Vagina Secara Tradisional Yang Di Jual Di Apotik De Nature Cara Mengobati Sipilis Dan Gonore Kencing Sakit Perih Keluar Nanah Asli Herbal Alami<SP

socials